joi, 26 martie 2009

Maria, sacrificata in lupta cu Basescu

Faptul ca Traian Basescu nu mai are priza la public este o realitate. Comportamentul nepotrivit pentru un sef de stat, haha-iala desantata, circul pe care-l serveste zi de zi, chiar daca fac furori in cantinele satesti, pica greu oamenilor care asteptau mai mult de la presedintele României. In razboi cu toti si cu toate (parlamentari, ziaristi, oameni de afaceri), Basescu loveste si incaseaza deopotriva. Ca seful statului nu are limite nu este o surpriza. De neinteles este insa riposta mitocaneasca la care au recurs unii dintre adversarii sai, care nu au ezitat sa o includa pe Maria Basescu - femeie la locul ei, cu un comportament de adevarata doamna - in jocul politic murdar. Ce au urmarit, este usor de inteles. De obtinut insa nu au obtinut decit un loc central in mocirla care inunda, in prezent, scena politica dimboviteana. La un astfel de moment penibil au asistat spectatorii emisiunii Sinteza zilei, difuzata luni seara, la Antena 3. Incercind sa-l definteze pe Traian Basescu, analistul Valentin Stan a prezentat un presupus interviu (care miroase mai mult a facatura) cu Maria Basescu. Rezultatul, doamna, care s-a remarcat pina in acest moment printr-o conduita ireprosabila, plina de bun-simt, a fost expusa intr-un mod mitocanesc in fata opiniei publice. In materialul cu pricina, care se pare ca dateaza din 1995 si a fost publicat in revista "Ochiul Soacrei", sotia actualului presedinte face niste dezvaluiri legate de viata
de familie.

M.B: "Cind am venit la Bucuresti chiar am avut unele neintelegeri; eu si fetele, cind venea sotul acasa, ne duceam dupa el in birou. Si el se enerva. Isi lua dosarele si pleca in alta parte. Era obisnuit singur. Dar pe mine singuratatea ma apasa. Chiar vreau sa-mi cer scuze pentru felul in care ma exprim. Probabil ca ma exprim greoi. Asta pentru ca foarte mult timp am vorbit numai cu ciinele" (...)
M.B: "Trebuie sa fiu toleranta. Sa-mi vad de ale mele si mai ales sa nu-l cicalesc, sa nu-l sicii. La noi in familie exista mentalitatea ca femeia trebuie sa stea la bucatarie." (...)
M.B Ce sa va spun, acum, cind fetele s-au facut mari, ma simt oarecum inutila. Sau poate ca nu e cuvintul cel mai bine ales. Cea mare are 18 ani si cea mica 15. Le-am propus deunazi sa mergem la plimbare si cea mica mi-a spus: `Cum sa mergem? Daca ma vede cineva cu tine?` (...) Cind am vazut-o ca are trei cercei in urechi (n.r pe Elena) Cind si i-a pus nu stiu. Daca o atingi cu un deget tipa ca din gura de sarpe, dar trei gauri in urechi si-a facut. Am rugat-o sa nu mai poarte ghete, ca nu-i sta bine. Am implorat-o, am si plins. Pe urma am certat-o, am incercat sa o si bat. Dar ea e solida, a facut inot de performanta, si m-a impins - ca sa se apere - numai cu doua degete. Si m-a dat de perete".
Acestea sint fragmente din interviul prezentat de Valentin Stan. Si pentru a da Cezarului ce e al Cezarului, trebuie sa mentionam ca atit analistul Ion Cristoiu ("Noi nu sintem politicieni sa fim atit de ticalosi") cit si moderatorul Mihai Gidea s-au delimitat de demersul necavaleresc al lui Stan. Greu de crezut ca Maria Basescu asa cum am vazut-o noi, ca mama si sotie ar fi fost in stare sa-si expuna in acest fel familia. In cazul in care a facut-o totusi, este clar ca doamna trecea printr-o perioada grea, lucru care nu trebuie utilizat acum intr-un mod atit de josnic. Ca o concluzie, putem sa ne luam la trinta cu Traian Basescu fara sa tirim in mocirla oameni care nu ne-au gresit cu nimic.

Valentin Stan, laptop-ul cu scuipilici

Ei, da! Basescu a avut dreptate. Analistul Valentin Stan este un tonomat. Nu inghite fise (de fapt nu se inghite nici pe el), ci se hraneste cu ura si rautate, debitind in schimb aberatii pe banda rulanta. Pentru un om care in 2004 purta simbetele PSD-ului si, implicit, lui Adrian Nastase, explicind cum singura salvare pentru tara o reprezinta Alianta, schimbarea radicala da ca nuca-n perete. Practic, in afara de obsesia pentru Basescu si de circul de doi lei pe care-l face la TV (reusid sa strice o emisiune de altfel foarte buna), Stan nu se indeletniceste cu altceva. Isteria, spumitele din coltul gurii, celebrul laptop
, dedicatiile muzicale la posturile pirat de cartier, l-au transformat pe analist intr-un personaj obositor si plictisitor, un fel de Pokemon al talk-show-urilor politice.