joi, 26 martie 2009

Propunerea PD-L: Prigoană, urmaşul lui Vanghelie

Candidatul PD-L la Primăria Capitalei ar putea fi stabilit în acest week-end, într-un cadru specific partidului, la o petrecere. Surse din conducerea PD-L susţin că decizia ar putea fi luată la petrecerea organizată de primarul sectorului 3 Liviu Negoiţă (unul dintre favoriţii partidului la postul de edil-şef), cu ocazia zilei sale de naştere. Potrivit surselor, discuţia ar putea fi hotărâtoare, deoarece la ziua lui Negoiţă vor participa toţi liderii partidului şi preşedintele Traian Băsescu.


„Cel mai probabil atunci vom lua decizia pentru că toţi cei implicaţi vor fi faţă în faţă”, susţin sursele citate. Sărbătoritul este dat de sondajele PD-L ca fiind persoana care ar putea câştiga fără emoţii fotoliul de primar general, dar acesta se încăpăţânează să refuze această „onoare”. În această situaţie, singur posibil candidat cu şanse de a păstra Primăria Bucureştilor în portofoliul democrat-liberalilor este secretarul general Vasile Blaga. În partid se vorbeşte de faptul că, în proporţie de 80 la sută, Blaga va fi candidatul PD-L. Mai mult, acesta a avut discuţii preliminare pentru a-şi face echipa de campanie
, precum şi pe cea alături de care ar putea să candideze.


Sursele mai susţin că actualul viceprimar Răzvan Murgeanu ar putea candida
în tandem cu Blaga. „Nu este o decizie finală. Echipa va fi definitivată săptămâna viitoare, pentru că Blaga încă mai speră ca Negoiţă să accepte candidatura”, au precizat sursele. Acestea mai cred că desemnarea candidatului la Bucureşti va contribui şi la relaxarea atmosferei din partid, în ultimul timp având loc mai multe certuri serioase între liderii democrat – liberali.

Prigoană – la sectorul 5

Dacă la şefia Capitalei PD-L nu are încă un candidat definitiv, în sectoare s-au făcut deja unele calcule. La Primăria Sectorului 1 ar urma să fie propulsat fostul primar pesedist, Vasile Gherasim. O altă temă intens dezbătută în aceste zile de către liberal-democraţi este numele persoanei pe care o vor promova la sectorul 5. O surpriză, după unii, având în vedere că, tot mai multe voci îl indică drept favorit pentru această postură pe afaceristul Silviu Prigoană, apropiat al unor lideri PD-L.

De altfel, democrat-liberalii au şi testat sociologic această posibilitate. Într-un sondaj CSOP comandat de PD-L, Silviu Prigoană era plasat printre candidaţii cu mari şanse de câştig la Primăria Sectorului 5. Într-o altă cercetare făcută pentru partid de către CURS, afaceristul avea în jur de 15 procente, cu potenţial de creştere. Prigoană fusese însă măsurat în cele două sondaje în calitate de independent.

Sondajele sunt însă motiv de dispută

Cercetările sociologice comandate nu îi mulţumesc însă pe toţi. Tocmai recentul sondaj de opinie realizat de CSOP la nivel de filiale naşte discuţii aprinse în PD-L. Unii membri din conducere sunt nemulţumiţi de faptul că, deşi au dat o „căruţă de bani”, aproape 7 euro de persoană intervievată, sondajele nu ar fi „relevante”.

Mai mult, unii dintre liderii locali se gândesc să nu achite cercetările pe motiv că nu i-a ajutat la stabilirea candidaţilor, fiind „prost făcute”. „Ni s-a spus că sunt făcute pentru a stabili profilul candidatului, dar nu ajută.

Numărul de persoane sondate este mic, cu puţin peste 400, marja de eroare este de peste 4 la sută şi în grafice sunt bălmăjite «încrederea» cu «notorietatea»”, ne-a declarat unul dintre nemulţumiţi, cu rugămintea de a nu fi citat. La ultimul Colegiu Director al PD-L, Vasile Blaga i-a atenţionat pe şefii de filială că aşteaptă ca banii pentru sondaje să fie viraţi în contul central al partidului şi să lase deoparte obiecţile.(Mihai Şomfelean)

Info plus
:

Decizie finală

Lista candidaţilor PD-L pentru Bucureşti ar putea fi bătută în cuie sâmbătă, la ziua primarului Negoiţă

Prigoană: aştept să mă sune un partid şi negociem

Gândul: V-a făcut PDL-ul ofertă să candidaţi pentru ei la Primăria Sectorului 5?

Silviu Prigoană: Până în momentul în care v-am răspuns la telefon nu am primit nicio ofertă de la nimeni. Nu cred că un partid şi-ar strica socoteala cu aşa ceva, având ratingurile pe care le am. Nu cred că ar vrea să mă sacrifice pentru un sector.

G.: Cum ar putea un partid să vă convingă să candidaţi pentru el?

S.P.: Păi... mai întâi trebuie să mă sune nu? (râde) Să mă sune şi negociem. Trebuie să stabilim nişte clauze clare, condiţiile în care pot reprezenta pe cineva la nivel administrativ.

G: Sunteţi mai apropiat de PD-L decât de alte partide?

S.P.: Stimate domn. Sunt la fel de apropiat de PD-L cât sunt de PSD sau de PNL. La fel de apropiat de Traian Băsescu cât sunt de Adrian Năstase. În PNL am fost membru 14 ani, dar mi-am dat demisia.

G:Bun, atunci ca independent candidaţi la Primăria Gene­rală?

S.P.: Dom’le, ca independent n-ai nicio şansă. De ce să mă duc acolo să văd că sunt singur şi nu pot face nimic din ceea ce trebuie?

G: Dar dacă un partid se angajează să vă ofere spri­jin, deşi candidaţi ca inde­pendent?

S.P.: Ştiţi ceva? Eu sunt atât de prăjit de alianţe de nu mai pot. Luaţi exemplul CDR sau al alianţei portocalii, unde s-au dus împreună la alegeri, au câştigat, iar după aia primul ministru şi preşedintele au început să-şi dea la gioale.

G: De ce nu vă înscrieţi într-un partid politic atunci?

S.P.: Eu nu pot fi om politic. Nu am cultură politică, nu am un background politic. Şi dacă vreau să mă înscriu (face o pauză) unde să mă înscriu? Care partid are doctrină? (Victor Rotariu)