luni, 17 august 2009

Spoturile TV la produse alimentare contribuie la răspândirea obezităţii, arată un studiu american

Reclamele la produsele alimentare
difuzate la televizor îi încurajează atât pe copii, cât şi pe adulţi, să consume zilnic mai multă mâncare, contribuind astfel la răspândirea obezităţii, arată un studiu recent realizat de o revistă de sănătate americană, citat de presa online
din SUA.

Aceeaşi concluzie o are şi o cercetare a Universităţii Yale, potrivit căreia copiii între şapte şi 11 ani, care se uită la desene animate pe un post de televiziune ce difuzează reclame la produse alimentare, mânâncă cu 45% mai multe gustări decât cei care se uită la aceleaşi programe fără spoturi.

Efectul produs de reclame, care se traduce în poftă de mâncare, îi afectează pe oameni chiar şi după o jumătate de oră de stat în faţa televizorului, susţin speciaştii americani.

Cel mai mult riscă să se îngraşe, firesc, cei care se uită toată ziua la televizor. Aceştia pot lua în greutate, în medie, 10 kilograme
pe an, se mai arată în studiul celor de la Yale. Coordonatoarea acestei cercetări, Jennifer Harris, spune că reclamele la produse alimentare declanşază automat pofta de mâncare, astfel că spoturile contribuie în mod semnificativ la răspândirea obezităţii. "Eliminarea reclamelor la produsele alimentare nesănătoase, care se adresează copiilor, este mai mult decât o necesitate", a subliniat Harris.

În România, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft şi Unilever au anunţat, în decembrie 2008, că nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesănătoase, după ce au semnat "Codul etic pentru publicitate adresată copiilor". De asemenea, aceste companii
nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food în şcolile primare.

"Acesta este un exemplu al modului în care industria poate sprijini promovarea unei diete echilibrate şi a unui stil de viaţă sănătos. Industria alimentară din România şi-a asumat rolul de coordonator la nivel european al luptei împotriva obezităţii", spune reprezentantul World Federation of Advertisers (Federaţia Mondială a Publicitarilor), Will Gilroy.

În acelaşi context, în Marea Britanie, numărul reclamelor TV la produsele alimentare de tip junk food (aşa-numita mâncare nesănătoasă) a scăzut cu 34% în 2008, ca urmare a reglementărilor ce au ca scop combaterea obezităţii, în special în rândul copiilor.