miercuri, 18 februarie 2009

Fetita a fost coborata din varful muntelui

Ioana Georgiana, fetita care a venit pe lume in varf de munte, marti noapte, se simte bine si a ajuns la Maternitatea din Ploiesti. Cu un destin aparte, ce seamana cu un film de aventuri, Ioana a mobilizat, la propriu, o armata de oameni.

Nasterea ei a fost asistata de dr. Ioan Stoian, de la lotul national de canoe, iar dr. Ventel Voneafca, medicul
lotului national de canotaj, a taiat cordonul ombilical si i-a facut micutei prima ei suzeta, improvizata dintr-o manusa chirurgicala.

Miercuri, la sapte dimineata, cand Ioana avea deja o zi, au reusit sa ajunga la Cabana Piatra Arsa, de la Cota 2000, medicul si asistenta de la Ambulanta Sinaia. “Din pricina viscolului si a zapezii, personalul medical a fost transportat la cabana cu snowmobilele, iar utilajele de deszapezire au parcurs drumul in 17 ore. Nu am putut aduce incubator pe snowmobil deoarece nu exista sursa de curent, dar s-a dovedit ca nici nu era nevoie”, ne-a spus dr. Ciprian Fluieras, medicul de pe Ambulanta, care le-a vegheat o noapte pe lauza si pe fetita.

Cei de la Salvare au adus la Piatra Arsa si primul ”trusou” al Ioanei. “Cum am ajuns, i-am administrat bebelusului antibiotice, preventiv, deoarece fusese nascut in mediu impropriu. De asemenea, i-am facut antisepsia la ombilic si i-am schimbat pansamentul”, povesteste dr. Fluieras.